Moderátoři: Jaromir, dejvy, pavlinka, smith, ikanek

Profilový obrázek
Casadamoeda

Uživatel

Zaregistrován:
7. 6. 2025

#11 24. 9. 2025, 20:02

Děkuji za odkaz.

Profilový obrázek
koolabs

Uživatel

Zaregistrován:
22. 11. 2019

#12 25. 9. 2025, 14:47

není zač,

ti Němci jsou zajímaví, nekde nemusíte koukat ani na přední ani na zadní stranu znamky.

stačí fouknout a známky se podle vodoznaku srovnají ..............

Co se v mládí nenaučíš, to můžeš ve stáří najít.

Profilový obrázek
koolabs

Uživatel

Zaregistrován:
22. 11. 2019

#13 5. 10. 2025, 05:24
Dobrý den, Ve sbírání známek jsem úplný začátečník, který se v problematice teprve velmi pomalu začíná orientovat. Přestože jsem na tomto fóru našel řadu užitečných informací, měl bych dva dotazy, na které jsem zde ani v jiných zdrojích nenalezl odpověď. Jakou roli má při sbírání celistvostí samotné psaní/dopis? Pochopil jsem, že celá obálka s razítkem a známkou má pro filatelistu větší hodnotu než jen výstřižek, ale zajímá mě, jestli je nedílnou součástí celistvostí i dopis v takové obálce. Jinými slovy, je obvyklé sbírat obálky se známkou a razítkem vč. dopisu uvnitř obálky, nebo je jakékoliv sdělení uvnitř obálky pro filatelisty v podstatě nepodstatné (nemyslím tím dopisy nějaké významné osobnosti, mám na mysli běžnou korespondenci mezi panem X a panem Y). Na jednu stranu by název "celistvost" pochopitelně naznačoval, že má být zásilka kompletní, na druhou stranu jsem na filatelistických e-shopech nenarazil na žádnou zmínku o tom, jaký dopis nabízené celistvosti obsahují. ...

Malou ukázku pěkného obsahu obálky. Líbí se mi malé obálky a čím menší, tím hezčí. A v této obálce předznámkové ery Československa, tedy ery rakouských známek s českými razítky, je opravdu krásný list s tlačeným ornamentem. A to psaní už je vůbec luxus. Adresováno spanilomyslné slečně Miluši:

"Miluško moje priedobra !

Měl bych se na Tebe moc a moc hněvati, protože jsi vlastně "moc a moc" dareba.

No není to rozkošné?